Логістика як інструмент підвищення конкурентоспроможності
У сучасному світі кожна компанія бореться за "місце під сонцем". Витрачається багато часу, сил і грошей на поліпшення зовнішніх показників. Але проблема часто криється всередині. Логістика на підприємстві відіграє одну з найважливіших ролей, оскільки вирішує цілий ряд завдань (що стосується транспортування і зберігання продукції, пошуку точок збуту і т.д.) з мінімальними витратами для фірми.
Важливість логістики для компанії
Транспортні процеси тісно переплітаються з різними сферами діяльності в компанії. Наприклад, один відділ підприємства з виробництва продукції націлений на закупівлю сировини, інший - на зберігання товарів, третій - на збут готової продукції споживачам. При неправильній організації всіх підрозділів, а також безграмотному управлінні фінансовими потоками компанія втрачає ефективність. Тому багато керівників фірм вдаються до послуг логістичних компаній, які професійно вирішать поставлені завдання з максимальною вигодою для свого клієнта.
6 правил логістики для ефективної роботи підприємства
Для підвищення конкурентоспроможності підприємству слід враховувати 6 правил логістики:
- Виробництво затребуваної продукції;
- Висока якість товарів;
- Оптимальна кількість продукції, що випускається;
- Своєчасна доставка;
- Ефективні точки збуту;
- Мінімальні витрати в процесі.
Щоб реалізувати всі ці правила, логістика повинна інтегрувати всіх учасників логістичного ланцюга в єдину систему.
Логістика покликана знижувати витрати на продаж товарів. Обробка замовлень, перевезення вантажу, його зберігання на складі, управління продукцією, її упаковка, післяпродажне обслуговування - все це і багато іншого включає певні витрати, які при правильному підході стають мінімальними.
Поліпшення взаємодії компанії з партнерами і постачальниками може зробити підприємство більш конкурентноздатним і рентабельним.
Логістика і маркетинг: точки перетину
Часто логістичну діяльність включають в маркетинг, вважаючи її однією з його сторін. Ці два поняття, хоча і мають різні значення, нерозривно пов'язані між собою. Обидва ці напрямки орієнтовані на 4 головних фактори:
- сам продукт;
- його вартість;
- його просування;
- його розміщення на ринку.
До того ж, на довжину і структуру логістичних ланцюжків впливає асортимент продукції і її характеристики. Від цього буде залежати швидкість доставки, тип використовуваних транспортних засобів, тип складу, умови зберігання і т.д. Коли з'являються нові товари або змінюються габарити упаковки, це може кардинально змінити структуру логістичної системи.
Орієнтованість на клієнта
Керівнику компанії, та й всім співробітникам, потрібно чітко усвідомлювати, що в досягненні своїх цілей вони повинні орієнтуватися на кінцевого споживача. І це завдання не тільки маркетингу, але і логістики також. Адже те, наскільки задоволені потреби споживача, впливає на його довіру фірмі-виробнику, а значить і на обсяги подальших продажів.
Підбиваючи підсумки
Таким чином, грамотне ведення логістичних процесів допомагає оптимізувати діяльність компанії, пов'язану з виробництвом, упаковкою, транспортуванням, зберіганням і постачанням продукції кінцевому споживачеві. Правильна побудова логістичної системи і її управління позитивно впливає на зростання ефективності підприємства.