+38(0412)43-43-230 800 75-06-17 - гаряча лінія

Житомирський р-н
Територіальна громада Станишівська
Комплекс будівель і споруд №11, будинок 1

+38(0412)43-43-230 800 75-06-17 - гаряча лінія

Житомирський р-н
Територіальна громада Станишівська
Комплекс будівель і споруд №11, будинок 1

Логістична стратегія компанії

Логістична стратегія компанії

Логістична стратегія компанії: якою вона повинна бути і як її побудувати?

Як видно з досвіду, в нинішній час більшість підприємств не мають продуманої стратегії в сфері логістики. Їх діяльність в цьому плані обмежується тим, що вони виконують поточні завдання. При чому ці завдання стосуються в більшості випадків основних підрозділів, а решта, як правило, залишаються поза увагою.

Завдяки тому, що у високорозвинених країнах (в Європі та США) компанії працюють над побудовою логістичної стратегії, їх витрати становлять не більше 11-12%, а у нас - близько 24%. І цю ціну нам доводиться платити через те, що ми не ставимо розвитку логістики за мету.

Як відзначає Майкл Портер, один із найбільш авторитетних фахівців у сфері далекого планування, будь-яка фірма, яка повинна бути в одному обході конкурентів:

  1. У витратах (коли Ваші витрати на логістику значно нижчі, ніж у конкурентів);
  2. У диференціації (коли Ваш товар або послуга чимось виділяється, є унікальною).

І якщо з іншого складніше, то логістична стратегія дозволить Вам отримати першу перевагу - лідувати за низьким рівнем витрат. Для цього потрібно почати формувати стратегію логістики Вашої компанії і далі діяти в рамках цієї стратегії.

Як прийти до ефективності в логістиці?

Найбільш ефективний спосіб впровадження стратегії логістики - це:

  1. Визначте завдання і цілі для кожного логіста підрозділу.
  2. Систематизувати ланцюжок поставок.
  3. Розробити KPI (ключові показники ефективності) Вашої логістики.
  4. Оцінити частоту і способи зв'язку.
  5. Визначити зону відповідальності кожного підрозділу.
  6. Подумати, як перейти від поточної системи до нової (визначити кроки).

1 етап. Визначте спільні завдання і цілі всіх підрозділів

Як правило, в організації є якась загальна для всієї стратегії підприємства. Однак цього недостатньо. Потрібно, щоб у кожній окремій людині зрозуміли свої цілі.

Використовуйте загальну стратегію своєї фірми, інтерв'ю з керівником про його очікування від системи логістики, SWOT-аналітики, аудит усіх логістичних процесів для того, щоб отримати базову інформацію та використовувати її для визначення цілей кожного підрозділу.

2 етап. Систематизуйте ланцюжка поставок

У загальній компанії є кілька філій, яким необхідна логістика, тому потрібно застосувати:

  • ланцюжок поставок;
  • рівень управління цим ланцюжком.

А потім виробити робочу систему, яка пов'язувала у всіх філіях.

3 етап. Розробіть KPI логістики на Вашому підприємстві

Логістика включає в себе багато різних функцій, тому слід зрозуміти, які з них вона повинна виконати на кожному етапі в загальному ланцюжку поставок. Ось кілька основних функцій логістики:

  • обслуговувати споживачів;
  • прогнозувати попит на продукцію;
  • управляти запасами;
  • контролювати упаковку товару;
  • транспортувати вантаж;
  • обробляти замовлення;
  • збереження товару;
  • постачати споживачам товар;
  • контролювати і зменшувати повернення продукції і т.д.

Також слід змінити кожну з цих функцій для Вашого підприємства.

4 етап. Оцініть частоту і способи комунікації

Для цього потрібно буде запитати про способи і частоту інформаційного обміну відділу логістики та підрозділів зовнішніх, а потім визначити рівень їх ефективності для виконання найважливіших завдань і досягнення KPI.

5 етап. Визначте зону відповідальності кожного підрозділу

Тільки коли в компанії є чіткі вимоги до кожного співробітника, і працівники розуміють свою зону відповідальності, можна говорити про ефективне управління бізнесом.

6 етап. Подумайте, як перейти від поточної системи до нової

Як показує досвід, негайно перейти до нової системи практично неможливо, щоб почати змінювати знадобляться ресурси і час. Тому Вам потрібно розробити покроковий план впровадження логістичної стратегії. Ось кілька порад, як його скласти:

  • починайте з самого простого;
  • впроваджуйте спочатку ті зміни, які вимагають мінімум перебудов і бюджету;
  • донесіть співробітникам їх обов'язки та зону відповідальності;
  • впроваджуйте зміни тільки тоді, коли з'являться ресурси для цього;
  • не змінюйте все самі, залучайте персонал.

Тільки покроково можна впровадити ефективнішу систему в рамках загальної стратегії логістики підприємства.