+38(0412)43-43-230 800 75-06-17 - гаряча лінія

Житомирський р-н
Територіальна громада Станишівська
Комплекс будівель і споруд №11, будинок 1

+38(0412)43-43-230 800 75-06-17 - гаряча лінія

Житомирський р-н
Територіальна громада Станишівська
Комплекс будівель і споруд №11, будинок 1

Ключові показники ефективності логістики

Ключові показники ефективності логістики

Ключові показники ефективності, або KPI в логістиці - це основні показники, які відображають, наскільки результативно використовуються ресурси в тій чи іншій компанії для логістичних процесів.

Логістика розвивається, і сьогодні ми маємо певну систему показників, яка комплексно оцінює її ефективність за допомогою:

  • загальних логістичних витрат;
  • якості послуг, що надаються;
  • тривалості логістичних циклів;
  • загальної продуктивності;
  • рівня повернення коштів для подальшого інвестування в цю сферу.

Всі вони вважаються ключовими показниками, які показують ефективність логістики на підприємстві. Поговоримо про них трохи докладніше.

Загальні логістичні витрати

Це так звані загальні витрати, в які входять:

  • витрати на виконання різних логістичних завдань;
  • збиток в результаті виникших проблем;
  • витрати на управління логістичним процесом.

У більшості логістичних звітів, які описують, наскільки виконаний план, містяться впорядковані показники цих витрат. Зарубіжні компанії в цій сфері, як правило, контролюють і аналізують витрати на перевезення вантажів, їх знаходження на складах, розподіл запасів, менеджмент замовлень, інформаційний сервіс і т.д.

Якість послуг, що надаються

Логістичний сервіс також є вагомим показником продуктивності системи. Його рівень залежить від того, наскільки очікування замовників розходяться з задоволеністю наданими логістичними послугами. Важливо, щоб компанія викликала довіру клієнтів, вважалася компетентною і надійної, а менеджери щоб були комунікабельними, ввічливими і готовими допомогти.

Головними компонентами, за якими вимірюється якість сервісу, є:

  • зовнішні дані (наявність офісу і його комфортабельність, сучасність обладнання, зовнішній вигляд персоналу та ін.);
  • гарантоване виконання обумовлених робіт;
  • відповідальний підхід;
  • компетентність співробітників фірми;
  • зручність взаємодії замовника і логістичного підприємства;
  • мінімальна кількість ризиків в процесі співпраці або їх відсутність;
  • ввічливе звернення співробітників з клієнтами, доступний виклад інформації;
  • розуміння клієнтів, здатність виконати їх вимоги.

Тому ті компанії, які максимально наближені до описаному рівню, заслужено мають більш високі оцінки логістичного сервісу, а, відповідно, і оцінки ефективності.

Тривалість логістичних циклів

Це час виконання замовлення. Час - важливий і, часом, дефіцитний ресурс на сьогодні. Тому чим довше виконуються роботи в логістичному ланцюжку, тим нижче опускається показник результативності логістики на підприємстві.

Загальна продуктивність

Її визначає те, в яких обсягах виконана робота; скільки техніки, обладнання та людей було задіяно в процесі надання послуг; витрати інших ресурсів. Багато закордонних компаній ведуть спеціальну звітну документацію про логістичную ефективністьі, в якій ці та інші показники відображені більш розширено

Рівень повернення коштів

Показує те, наскільки ефективними є капіталовкладення в логістичну систему. Визначається за допомогою наявності і стану:

  • складів;
  • транспорту;
  • транспортних комунікацій;
  • підрозділів для ремонту та обслуговування транспортних засобів і складів;
  • системи телекомунікацій;
  • комп'ютерного обладнання.

Підсумки

Ми розглянули основні показники ефективності логістики. На їх основі складається облік і контроль системи логістики, а також складається подальший план дії в цій сфері. Якщо вам потрібна консультація фахівця в сфері логістики, зв'яжіться з компанією "Акріс Логістик" за вказаними на сайті телефонами.