Ключові показники ефективності логістики
Ключові показники ефективності, або KPI в логістиці - це основні показники, які відображають, наскільки результативно використовуються ресурси в тій чи іншій компанії для логістичних процесів.
Логістика розвивається, і сьогодні ми маємо певну систему показників, яка комплексно оцінює її ефективність за допомогою:
- загальних логістичних витрат;
- якості послуг, що надаються;
- тривалості логістичних циклів;
- загальної продуктивності;
- рівня повернення коштів для подальшого інвестування в цю сферу.
Всі вони вважаються ключовими показниками, які показують ефективність логістики на підприємстві. Поговоримо про них трохи докладніше.
Загальні логістичні витрати
Це так звані загальні витрати, в які входять:
- витрати на виконання різних логістичних завдань;
- збиток в результаті виникших проблем;
- витрати на управління логістичним процесом.
У більшості логістичних звітів, які описують, наскільки виконаний план, містяться впорядковані показники цих витрат. Зарубіжні компанії в цій сфері, як правило, контролюють і аналізують витрати на перевезення вантажів, їх знаходження на складах, розподіл запасів, менеджмент замовлень, інформаційний сервіс і т.д.
Якість послуг, що надаються
Логістичний сервіс також є вагомим показником продуктивності системи. Його рівень залежить від того, наскільки очікування замовників розходяться з задоволеністю наданими логістичними послугами. Важливо, щоб компанія викликала довіру клієнтів, вважалася компетентною і надійної, а менеджери щоб були комунікабельними, ввічливими і готовими допомогти.
Головними компонентами, за якими вимірюється якість сервісу, є:
- зовнішні дані (наявність офісу і його комфортабельність, сучасність обладнання, зовнішній вигляд персоналу та ін.);
- гарантоване виконання обумовлених робіт;
- відповідальний підхід;
- компетентність співробітників фірми;
- зручність взаємодії замовника і логістичного підприємства;
- мінімальна кількість ризиків в процесі співпраці або їх відсутність;
- ввічливе звернення співробітників з клієнтами, доступний виклад інформації;
- розуміння клієнтів, здатність виконати їх вимоги.
Тому ті компанії, які максимально наближені до описаному рівню, заслужено мають більш високі оцінки логістичного сервісу, а, відповідно, і оцінки ефективності.
Тривалість логістичних циклів
Це час виконання замовлення. Час - важливий і, часом, дефіцитний ресурс на сьогодні. Тому чим довше виконуються роботи в логістичному ланцюжку, тим нижче опускається показник результативності логістики на підприємстві.
Загальна продуктивність
Її визначає те, в яких обсягах виконана робота; скільки техніки, обладнання та людей було задіяно в процесі надання послуг; витрати інших ресурсів. Багато закордонних компаній ведуть спеціальну звітну документацію про логістичную ефективністьі, в якій ці та інші показники відображені більш розширено
Рівень повернення коштів
Показує те, наскільки ефективними є капіталовкладення в логістичну систему. Визначається за допомогою наявності і стану:
- складів;
- транспорту;
- транспортних комунікацій;
- підрозділів для ремонту та обслуговування транспортних засобів і складів;
- системи телекомунікацій;
- комп'ютерного обладнання.
Підсумки
Ми розглянули основні показники ефективності логістики. На їх основі складається облік і контроль системи логістики, а також складається подальший план дії в цій сфері. Якщо вам потрібна консультація фахівця в сфері логістики, зв'яжіться з компанією "Акріс Логістик" за вказаними на сайті телефонами.