+38(0412)43-43-230 800 75-06-17 - гаряча лінія

Житомирський р-н
Територіальна громада Станишівська
Комплекс будівель і споруд №11, будинок 1

+38(0412)43-43-230 800 75-06-17 - гаряча лінія

Житомирський р-н
Територіальна громада Станишівська
Комплекс будівель і споруд №11, будинок 1

Що таке збутова логістика?

Що таке збутова логістика?

Збутова логістика - це сукупність процесів розподілу і доставки товару споживачеві. Носить також назву "маркетингова логістика".

Функціональність збутової логістики

Основні завдання збутової логістики:  

  • своєчасна доставка товару до споживача;
  • доставка в потрібній кількості;
  • збереження якості товару в процесі транспортування;
  • доставка з мінімальними витратами.

Для досягнення всіх цілей логістична компанія здійснює ряд організаційних процесів:

  • планування та організація транспортування;
  • експедирування доставки продуктів до пункту призначення;
  • отримання і обробка замовлень на доставку товарів;
  • упаковка товару і комплектація;
  • розвантаження товару;
  • зберігання продукції.

Збутова логістика вивчає інформаційний, фінансовий та сервісний потоки. Тобто проводиться дослідження діяльності різних сторін - виробників, постачальників і покупців.

Для здійснення доставки продукції від виробника до споживача проводиться ряд таких дій:

  • вивчення ринку - споживчого попиту на товар;
  • дослідження товарного різноманітності на ринку - вивчається товар конкурентів;
  • збір повної інформації про товар виробника;
  • пошук новий партнерів, пунктів збуту, виробників і розвиток відносин з партнерськими компаніями;
  • пошук оптимальних і найбільш вигідних шляхів збуту товару;
  • організація поставок і контроль процесу доставки.

Всі процеси є частиною одного логістичного, або розподільного, каналу. Цей канал представляє собою сукупність всіх процесів руху товару по ринку - починаючи від виробника і закінчуючи пунктом збуту. Сюди входять всі посередники, через яких проходить продукція до потрапляння на ринок. Вибір каналу залежить від бажаної форми руху товару - транзитної або складської. Вибравши оптимальний варіант, підвищується ефективність збуту і зменшуються витрати на всі процеси.

Що враховується при розробці оптимального шляху?

  • весь шлях проходження товару від виробника до споживача;
  • мінімальні терміни поставки товару;
  • рівень сервісу;
  • рівень отримання прибутку;
  • витрати.

Також піднімаються такі питання:

  • Яким буде маршрут відправлення товару?
  • Який канал вибрати для збуту товару?
  • Яка упаковка буде використовуватися для продукції?
  • Чи потрібно використання складів (якщо так, то вирішується питання про кількість використовуваних складів і місцезнаходження)?
  • Який рівень обслуговування необхідний?

Збутова логістика здійснюється на виробничому рівні. І головне завдання логістики - поліпшити процес збуту продукції споживачеві. Всі процеси вирішуються в цілісності і залежать один від одного