Що таке збутова логістика?
Збутова логістика - це сукупність процесів розподілу і доставки товару споживачеві. Носить також назву "маркетингова логістика".
Функціональність збутової логістики
Основні завдання збутової логістики:
- своєчасна доставка товару до споживача;
- доставка в потрібній кількості;
- збереження якості товару в процесі транспортування;
- доставка з мінімальними витратами.
Для досягнення всіх цілей логістична компанія здійснює ряд організаційних процесів:
- планування та організація транспортування;
- експедирування доставки продуктів до пункту призначення;
- отримання і обробка замовлень на доставку товарів;
- упаковка товару і комплектація;
- розвантаження товару;
- зберігання продукції.
Збутова логістика вивчає інформаційний, фінансовий та сервісний потоки. Тобто проводиться дослідження діяльності різних сторін - виробників, постачальників і покупців.
Для здійснення доставки продукції від виробника до споживача проводиться ряд таких дій:
- вивчення ринку - споживчого попиту на товар;
- дослідження товарного різноманітності на ринку - вивчається товар конкурентів;
- збір повної інформації про товар виробника;
- пошук новий партнерів, пунктів збуту, виробників і розвиток відносин з партнерськими компаніями;
- пошук оптимальних і найбільш вигідних шляхів збуту товару;
- організація поставок і контроль процесу доставки.
Всі процеси є частиною одного логістичного, або розподільного, каналу. Цей канал представляє собою сукупність всіх процесів руху товару по ринку - починаючи від виробника і закінчуючи пунктом збуту. Сюди входять всі посередники, через яких проходить продукція до потрапляння на ринок. Вибір каналу залежить від бажаної форми руху товару - транзитної або складської. Вибравши оптимальний варіант, підвищується ефективність збуту і зменшуються витрати на всі процеси.
Що враховується при розробці оптимального шляху?
- весь шлях проходження товару від виробника до споживача;
- мінімальні терміни поставки товару;
- рівень сервісу;
- рівень отримання прибутку;
- витрати.
Також піднімаються такі питання:
- Яким буде маршрут відправлення товару?
- Який канал вибрати для збуту товару?
- Яка упаковка буде використовуватися для продукції?
- Чи потрібно використання складів (якщо так, то вирішується питання про кількість використовуваних складів і місцезнаходження)?
- Який рівень обслуговування необхідний?
Збутова логістика здійснюється на виробничому рівні. І головне завдання логістики - поліпшити процес збуту продукції споживачеві. Всі процеси вирішуються в цілісності і залежать один від одного